Geplaatst op

Tips bij het stoppen met roken

Orange

Wil jij stoppen met roken? Volg dan onderstaande tips!

Zoek afleiding

 Veel mensen weten dit niet: je trek in een sigaret duurt vaak niet langer dan vijf minuten. Alleen als je je hierop blijft focussen of het probeert tegen te gaan, kan dit langer duren. Probeer dit daarom niet te doen en zoek in plaats daarvan afleiding. Ga een rondje lopen of bel een vriend(in); voordat je het weet is je trek weer verdwenen!

Liquid

Verander je gewoontes

Roken is een slechte gewoonte die je liever kwijt dan rijk bent. Helaas is het vaak lastig om geheel te stoppen met een gewoonte, omdat dit in je dagelijkse leven is vastgeroest. Het is makkelijker om de gewoonte te vervangen door een andere gewoonte. Dit kan bijvoorbeeld een rondje lopen zijn, het bellen van een vriend(in) of het eten van kauwgom.

Vaak is het niet alleen de algemene gewoonte om te roken. Je hebt er misschien ook een gewoonte gemaakt van het roken van een sigaret bij een glaasje wijn of een kopje koffie. Of misschien rook je altijd een sigaret als je de auto instapt. Probeer deze specifieke gewoonten ook te veranderen. Eet een cracker of een koekje bij de koffie, neem wat noten bij een glaasje wijn, draai een meezingnummer als je in de auto stapt… Door deze gewoontes te veranderen gaat het stoppen met roken je veel makkelijker af!

NEON

Koop een e-sigaret

Een e-sigaret met smaakvolle e-liquids kan jou helpen bij het stoppen met roken. Je houdt de gewoonte nog en je kunt langzaam de nicotine afbouwen, terwijl je minder schadelijke stoffen binnenkrijgt.